Известие

Collapse
No announcement yet.

Студен старт на 1.3 боксер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Студен старт на 1.3 боксер

    Здравейте, преди няколко дена купих един боксьор, който е доста поддържан за годините си, но има един странен проблем, а аз не съм запознат с боксерите. Като за начало купих свещи на Денсо каквито бяха препоръчани тук от няколко човека и колата заработи по-добре. Но пак има проблем с паленето, особено сутрин като е студена. Като е позагряла пали малко по-лесно. При първи сутрешен старт върти по 10тина секунди, като може и да не залали. Въртя втори път и започва да реди цилиндрите и да се мъчи да работи. След 10-15 секунди започва да работи по-нормално, а след това си работи супер. На загряло колата няма проблеми с изключение, че като я форсираш леко оборотите й падат на ~700 да кажем и после се закрепват на 900. Погледнах я на диагностика и дава, че има записана грешка на датчика за температура на въздуха, но пък мери вярно мисля или една идея показва, че е 5-7 градуса по-топло. Човека ми каза, че е с помпа на Ланчия Капа 2.0, но не виждам това да е проблем.
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  • #2
    Първоначално публикувано от ScuderiaItalia Покажи съобщение
    Здравейте, преди няколко дена купих един боксьор, който е доста поддържан за годините си, но има един странен проблем, а аз не съм запознат с боксерите. Като за начало купих свещи на Денсо каквито бяха препоръчани тук от няколко човека и колата заработи по-добре. Но пак има проблем с паленето, особено сутрин като е студена. Като е позагряла пали малко по-лесно. При първи сутрешен старт върти по 10тина секунди, като може и да не залали. Въртя втори път и започва да реди цилиндрите и да се мъчи да работи. След 10-15 секунди започва да работи по-нормално, а след това си работи супер. На загряло колата няма проблеми с изключение, че като я форсираш леко оборотите й падат на ~700 да кажем и после се закрепват на 900. Погледнах я на диагностика и дава, че има записана грешка на датчика за температура на въздуха, но пък мери вярно мисля или една идея показва, че е 5-7 градуса по-топло. Човека ми каза, че е с помпа на Ланчия Капа 2.0, но не виждам това да е проблем.
    Горивен регулатор!?
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

    Comment


    • #3
      Как мога да го проверя какво налягане прави? Няма пъпка за мерене с манометър до колкото видях.
      Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
      Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
      Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ScuderiaItalia Покажи съобщение
        Как мога да го проверя какво налягане прави? Няма пъпка за мерене с манометър до колкото видях.
        Честно казано на този двигател несъм запознат с разположението на горивните компоненти... Симптомите обаче са като да не държи налягане, това обяснява и трудното палене и сработването на цилиндри един след друг и тн...
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #5
          Дефект в датчика за температурата на антифриза, който обаче отговаря за инжекциона също може да дава подобни ефекти. Намира се на десния всмукател в задната част.
          Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
          Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

          Comment


          • #6
            Аз бих започнал с мерене на компресията, защото може да е изпърдял мотора. Ако компресията е под 10 атм е за лоботомия. За това първо хеви-метъла, а после софтуера.
            Ако има компресия, то първите заподозряни са налягането на бензина и дюзите. Аз до сега развален датчик за температурата на водата не съм виждал, но с датчика за температурата на въздуха съм брал ядове. На замерване всичко е нормално, но симптомите бяха същите. Просто го изключих известно време.
            Ако е двигателя, спокойно можеш да го смениш. Ще ти излезе по-евтино, отколкото да го ремонтираш.
            Но първо си виж компресията!!!
            Успех!
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment


            • #7
              Ще погледна как стоят нещата с бензина, защото най-съмнителен ми е той. Колата в България е карана само от един собственик, който си е вършил насам натам работа и не е някакъв пилот и я е карал само със Селения Голд от както я е купил. Ще намеря начин първо да проверя налягането на бензина, защото ме съмнява, че от там идва проблема, а ако се окаже както трябва ще видим.
              Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
              Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
              Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ScuderiaItalia Покажи съобщение
                Ще погледна как стоят нещата с бензина, защото най-съмнителен ми е той. Колата в България е карана само от един собственик, който си е вършил насам натам работа и не е някакъв пилот и я е карал само със Селения Голд от както я е купил. Ще намеря начин първо да проверя налягането на бензина, защото ме съмнява, че от там идва проблема, а ако се окаже както трябва ще видим.
                Ами на тия вашите рейки май имаше един щуцер с игла. Иначе на 33-ките се вади маркучето и там се слага тройник с манометър.
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  Може да се окаже че има значение каква е помпата. Изглежда някой помпи нямат възвратен клапан а други имат. 10 секунди обаче ми се виждат много, изправна помпа да не успява да "вдигне налягане". Има и един друг момент - помпата се свързва с "кошницата" с едно маркуче
                  което се явява най удобното място да се върже манометър.
                  И което ако изпуска е все едно помпата има или не клапан.
                  И аз обаче си мисля, че накрая ще се наложи да мерите компресия.
                  Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                  Comment


                  • #10
                    Премерих налягането преди клапаните дето започват директно от помпата и изкара 3 бара, което ми се стори малко. Отворих помпата и се оказа, че явно тази от Ланчията е по-дълга или не знам какво, но беше почти подпряла в кошницата долу и явно не можеше да смуче, както трябва. Надигнах я с 3-4мм и като премерих налягането по същия начин изкара 5 бара. Вече колата не пали цилиндър по цилиндър, като преди.
                    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
                    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
                    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ScuderiaItalia Покажи съобщение
                      Премерих налягането преди клапаните дето започват директно от помпата и изкара 3 бара, което ми се стори малко. Отворих помпата и се оказа, че явно тази от Ланчията е по-дълга или не знам какво, но беше почти подпряла в кошницата долу и явно не можеше да смуче, както трябва. Надигнах я с 3-4мм и като премерих налягането по същия начин изкара 5 бара. Вече колата не пали цилиндър по цилиндър, като преди.
                      Е поне се оказа по-малкия дявол.
                      И ти благодаря колега, че си затвори подобаващо темата!
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #12
                        Това е налягането поддържано от байпас клапанът на помпата, надявам се. Тоест - мерили сте като сте запушили с манометъра изходът на помпата. Оригиналната я дават 4 бара - 120 л/ч.
                        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                        Comment


                        • #13
                          Запуших маркуча отпред в коша, който идва от резервоара. Тоест исках да видя какво налягане прави тази помпа, а бях видял, че оригиналната е на 4 бара, затова като видях, че прави 3 реших, че й има нещо.
                          Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
                          Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
                          Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

                          Comment


                          • #14
                            В случаят измерването е дало резултат, но имайте предвид за в бъдеще, че така не мерите налягането в системата. Ако бяхте карък като мен, щеше да се окаже че регулатъорът не е наред, а с тая постановка не би се хванал проблемът. Правилно е да се ползва тройник. Но пък - да, така е по бързо а и е по вероятно да си замине помпа, а не регулатор. Но... да си кажа аз....
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • #15
                              Напълно те разбирам, проблемен се оказа и бензиновия регулатор. Държи налягане, но не това, което трябва. Аз премерих налягането директно от помпата, защото съмненията ми бяха най вече в нея, а след това като я оправих на студено пак въртеше доста и започнах да се съмнявам в регулатора, защото от време на време погръмва на бедна смес при паркиране. Та проблема беше и в помпата, че не дърпаше толкова бензин колкото трябва и в регулатора, че не държеше налягане. Дано темата бъде полезна на някой друг с такъв проблем. Сега ще сложа един регулатор, който не е от кола колкото да не ми прави ядове, а има ли от къде да купя регулатор точно за тази кола.. Как сте си решили проблемите при съсипан регулатор. Втора употреба не искам да купувам, защото е в незнайно състояние и може утре да даде фира.
                              Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
                              Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
                              Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

                              Comment

                              Working...
                              X